donderdag 26 januari 2017

Studio deze week dicht, volgend weekend 3 en 4 februari flinke uitverkoop garens!

 

retraite: je even terugtrekken.


meer lezen: http://www.ineenhutjeopdehei.nl/over-retraite

De verhuizing van mijn moeder naar een verpleeghuis, de druk van te veel willen en te weinig tijd ervoor nemen en gewoon het beleven van de wintertijd maken dat ik merk dat ik om het minste al uit balans ben. Je hoeft ongeveer maar naar me te wijzen en ik ben in tranen. En als de deurbel gaat of de telefoon schrik ik op en voel ik paniek. Dat heb ik soms....en meestal duw ik het weg.

Maar deze keer wil ik het even anders doen.

Ik heb dit weekend met vriendinnen afgesproken en had plannen om dat rustig voor te bereiden. Nu weet ik dat ze me het niet kwalijk nemen als ze zelf hun bed op moeten maken of zo (ik heb kanjers van vriendinnen!) maar ik merk dat ik zelf alvast naar ons huisje wil om daar in stilte "kwartier te maken"

Ik heb wat gelezen over oude gewoonten (Imbolc) om in deze tijd je huis schoon te maken, de bezem erdoor, als het ware, en ik heb opeens een enorme zin in er alvast naar toe gaan en rustig daar mee aan de gang te gaan.

Wat kastjes te soppen, het straatje te vegen, het huis even te luchten en even puin te ruimen.
Fris beddengoed en een paar verse takken uit de natuur in een vaasje zetten.

Een paar boodschappen halen voor het lange weekend en een recept uit mijn nieuwe kookboek uitproberen (maaltijdsoep of zo)

En dat ga ik dus doen, vanavond na het eten ga ik me klaar maken en wat inpakken, thuis de koelkast even opruimen en dan vertrek ik op retraite naar villa Riversong tot woensdag.

Ik heb daar geen internet, en dat is goed voor me.
Ik neem wat spullen voor handwerk mee en ga uitrusten en genieten van alleen zijn en daarna van vriendinnen.



En dan volgende week is het tijd voor grote schoonmaak in de studio. Er staan al een paar kratjes garens klaar die er bij ons uitgaan omdat ze niet meer na te bestellen zijn of omdat we een iets andere koers varen. De meeste gaan weg voor 2 euro een bol en 10 bollen voor 15 euro.

Misschien zie ik je dan weer opgefrist en opgeladen.
xxx
Marijke Bongers








Geen opmerkingen: