woensdag 29 juni 2016

Uitverkoop! Maar let op de openingstijden!

Inspiratiecafe donderdagavond

Donderdag avond is er weer inspiratie café, je bent allemaal welkom om te komen handwerken.

De avond is van 20:00-22:00 uur en is geen les. Maar we helpen elkaar wel een beetje natuurlijk.
geef even door als je komt dat zet ik genoeg stoelen klaar.

Er wordt een (vrijwillige) bijdrage van 1,50 gevraagd voor koffie en thee ten behoeve van een goed doel.

Hippiefestival zaterdag open van 9:00-11:00 uur, daarna gesloten.

Omdat ik met de Zangwerkplaats op het hippiefestival mag zingen is de studio zaterdag alleen maar open van 9:00-11:00 uur!

Neem even contact met ons op als dat een probleem voor je is.

Antraciet kleurige polswarmers of mitaines met Miyuki glasbeads geverfd door Marijke, gebreid door Caitlin Bongers

Antraciet kleurige polswarmers of mitaines met Miyuki glasbeads, geverfd door Marijke, gebreid door Caitlin Bongers

Etsy shop:

Caitlin is, nu ze klaar is met school, iedere keer iets op onze Etsyshop aan het zetten. Dan kunnen eindelijk de mensen die verder weg wonen ook steeds meer online bij ons kopen.

We zijn onze collectie wat luxer aan het maken, ook onze garens zijn steeds mooier.
Neem eens een kijkje op Etsy, maar vergeet niet om ook weer terug te komen om de rest van het blog te lezen!!!

https://www.etsy.com/nl/shop/sweetandsimplestuff?ref=hdr_shop_menu






#Meesterlijk

Omdat we aan de beurs Meesterlijk deelnemen willen we graag een aantal nieuwe producten maken.
Wat zou jij graag als (kerst)geschenk krijgen?  Wij denken aan mooie sjaals met handgehaakte motieven of natuurlijk mooie kanten polswarmers of mitaines.

Of een mooi tasje, waar je je handwerk in kunt mee nemen, maar wat ook voor allerlei andere dingen heel handig kan zijn.

http://www.meesterlijk.nu/inhoud.php?p=1



Duurzame mode in iedere maat.

En dan is er nog dat idee van duurzame mode in iedere maat. Vorige week kwam er o.a. op Facebook het bericht dat een rondje bellen naar duurzame merken winkels duidelijk maakte dat de meeste kleding maar tot maat 42 gaat.

Nu was dat niet echt nieuw voor me. Ik ben dus al heel blij als ik een beetje naar mij smaak kan krijgen en weet al wat jaartjes dat duurzaam echt niet in alle maten te vinden is.

Nu zou dat als het er wel was misschien ook wel wat kostbaar zijn. Daarom repareer ik al een poosje alles en ben ik bezig een aantal dingen, die ik fijn vindt om te dragen, na te maken.

Toch laat het me niet los, want er zullen veel meer mensen dit probleem hebben, en loop ik met het idee om dan zelf een serie kleding te maken. Die je ook van patroon zelf kunt maken.

Je komt bijvoorbeeld op een avondje met een paar vriendinnen passen en wij noteren wat er aan het patroon bij jou verandert moet worden.

Afhankelijk van je vaardigheden kan je vervolgens les krijgen in het veranderen en maken van deze kleding.

Wij gaan duurzame basis stof zoals linnen inkopen die je (evt. ook op les) met planten kunt verven.
En dan eindeloos varieren, met motieven in verf of borduursels bijvoorbeeld.



Opruiming Studio

Met alle nieuwe plannen is een opruiming hard nodig! Hierboven een beeld van onze studio. En hieronder een beeld van wat we voordelig weg doen. Kom vooral naar de studio, er is nog meer wat we opruimen en met 50% korting of meer weg doen!







Geen opmerkingen: